مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شومینه برقی بخریم یا شومینه گازی؟

شومینه برقی بخریم یا شومینه گازی؟

شومینه برقی بخریم یا شومینه گازی؟


قیمت و هزینه نگهداری

اگر بخواهیم کلی بگوییم به این گونه است که، قیمت شومینه گازی بالاتر از شومینه برقی است برای اینکه گازی علاوه بر هزینه خرید شومینه هزینه نصب و نیاز به متتخص برای نصب صحیح آن که به درستی نیز کار کند.

ولی با توجه به شومینه برقی فقط با خرید شومینه برقی می توان با پرداخت بهای شومینه و بدون نیاز به نصب می توانید استفاده کنید چون فقط با وصل کردن به پریز برق می توان از گرمای مطلوب آن نیز استفاده کرد.

اما هزینه نگهداری برقی بیشتر از شومینه گازی نیست است چون با مصرف برق زیاد و گران بودن برق نیز هزینه هارا افزایش می دهد ولی سوخت گازی بر عکس برقی نیز است که با توجه به ارزان بودن آن نسبات به برق می توان استفاده کرد.

ظاهر طراحی

شومینه های گازی ظاهری سنتی نیز دارند و شبیه به بخاری های هیزمی نیز هستند، در برخی از شومینه های گازی از هیزم مصنوعی نیز استفاده می کنند که مشابه واقعی نیز هستند، که یک حس نوستالژیک به افراد منتقل می کنند.

عملکرد

در شومینه های برقی کمی زمان لازم است که محیط را گرم کند ولی درشومینه های گازی به این صورت نیست زودتر از دیگر بخاری ها محیط را گرم میکند ولی ایرادیکه شومینه های گازی دارند این است که در تولید گرما 10% از گرما را از طریق دودکش به بیرون انتقال می دهد.

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

ایمنی

در مواقع روشن کردن بخاری گازی دیگر نیازی نیست که مانند شومینه های هیزمی به آتش نزدیک باشید از طریق جرقه زن می توانید روشن کنید، ولی باید احتیاط کنید که گاز از حد اندازه به داخل بخاری نورد چون امکان منفجر شدن را دارد.

بخاری های برقی به این گونه عمل نمی کنند،هیچ آلایندی از خود تولید نمی کنند، همچنین خطر گاز گرفتگی هم ندارند،در صورت داغ شدن بیش از حد قطع کننده خودکار دارندکه مانع از وقوع آتش سوزی شوند.

نصب

برای استفاده از شومینه های گازی به لوله بخاری و لولله کشی گاز نیز احتیاج است، ولی بخاری های برقی در هر کجا که پریز برق باشد می توان وصل کرد و دیگر نیازی دودکش نیز نیست.نصب بخاری برقی بسیار راحت است و می توان به راحتس نیز جابه جا کرد.

تاثیرات محیطی

گاز یک نوع سوخت فسیلی است که نسبت به سایر سوخت ها بهترین و کم زیان ترین سوخت برای محیط زیست است، اما استفاده از آن باعث تولید گاز های گلخانه ای می شود، یکی از معایب آن این است که گاز انرژی تجدید پذیر نیست.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده